Gammal blogg.

Min gammla blogg o jag vill inte riktigt sammarbeta, så jag smaskar upp alla gammla inlägg här o ser om den här bloggen hellre vill bli min vän.

Torsdag 10 augusti
Det löser sig...
Jag kom in på skolan! yey!
Så nu har jag ju nått att göra i Luleå iallafall.
Jobbigt läge att stå med lägenhet där om jag inte kommit in.
För övrigt började cityfesten igår med för mycket alkohol o ångest som följd,
men vi gör ett nytt försök på fredag.


FÖRSTA:
första bästa kompis: Linda tror jag
första jobb: Städerska på Brandkåren i Bergby. Känn på den. Haha!
första onlinenick: Svatra
första inhandlade skiva: Oj... ingen aning. Kommer ihåg att den första jag fick med min första cdspelare var ett soundtrack till Lilla Sjöjungfrun!
första begravning: gammelmormors
första piercing/tatuering: Piercing i tungan, som jag tagit ut nu för övrigt.
första kreditkort: Det var bara ett år sen.
första riktiga kärlek: Å.. den e lurig. Jon då kanske. haha!
första fiende: oj... jag vet inte om jag skaffat nån fiende än. Väntar väl fortfarande på den första.
första stora resa: Hrm... utan familj, Malaga för att möta upp Elin.
första konsert: Manson 98/99 nångång
första musiker/grupp som du kommer ihåg: Jag kommer ju aldrig ihåg nånting.

SENASTE:
senaste stora bilresa: Längsta i sommar var iallfall Gävle-Hultsfred. Så jag antar att den är störst också då.
senaste stora bussresa: Min o Emmas 30nånting timmars bussresa i Australien. Gah!
senaste gången du grät: Igår.
senaste sedda film: Halva Mean Girls.
senaste dryck: Kaffe
senaste mat: Olivmackor.
senaste förälskelse: Jag förälskar mig ju bara i sälar nu för tiden...
senaste telefonsamtal: Rickard
senaste tv-program: oj... tv har blivit glömd i sommar.
senaste dusch: nyss
senaste skor: kör mina gamla sletna tofflor i sommar
senaste skiva spelad: Den där vi plitade ihop igår på förfesten med allt från Timo till Justin.
senaste inköp: öl
senaste spelade tv-spel: Buzz
senaste irritation: Vänner som beter sig konstigt vid överkonsumtion av alkohol.
senaste läsk: Cola
senaste glass: Hrm... vet inte
senaste skjortan du haft på dig: Äger dåligt med skjortor. Måste ha varit den jag lånade av Kicki massa massa isåfall för den var så rutig o blå o stilig.

Lördag 29 juli
Lulebo
Det här är alltså dealen:
Jag flyttar till Luleå senast den 25e augusti.
Delade känslor på den, men just nu känns det mest pepp.
Har ju inte kommit in riktigt på skolan, men det ordnar sig
det där... ha
Jag och Tina blir iallafall sambo o det är tjusigt som attans!
Inflyttningskalas den 16e september! haha. Spikat! Kom kom.

Har du någonsin:

följt skilda världar? ja
sagt nej till ett samlag? jo
snott någons mobiltelefon? jo, alltså det var ju nåns, men den låg jo bara där... det är inte samma grej. Visst?
varit medvetslös? jo
hånglat med nån riktigt ful? skulle jag tro
hånglat med fler än 50 personer? ingen aning. Låter mycket.. eller jag vet inte.
gjort nåt riktigt dumt? mm
gjort nåt verkligen som du har ångrat? Ne... tror fan inte det.
blivit full på ett släktkalas? jo
varit full i skolan? ne... eller jo... på studenten, men det räknas inte.
blivit portad från en krog? haha. Jo
varit otrogen? nej
varit full på julafton? nja... salongs.
varit nykter på nyårsafton när du var över 15 år? ne
tagit sönder ett ekbord? nej
önskat att du var det motsatta könet? ja
fått barn? nej
överdoserat? alkohol kanske
åkt ambulans? jo
opererats? ja
hjälpt till med nåt olagligt? ja
torkat dig med handduk när toapappret tagit slut? nej fyfan
fått din mamma att gråta? ja
blivit polisanmäld? ne det vill jag väl inte tro...
slagit ner någon? nej
slagit någon blodig? nej
skämts över dina föräldrar? säkert
skämts över din bästa kompis? nej
ätit från en papperskorg? nej
någon skön hämnd? inte vad jag kan komma på

Måndag 10 juli
Beslutsångest o misär
1
SH-40602Journalistik och multimedia 120 p,
Södertörns högskola,Huddinge
Reserv 119

2
LTU-02306Medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik 120/160p,
Luleå tekniska universitet,Piteå
Reserv 1

3
MIU-03210Journalistprogrammet 120 p,
Mittuniversitetet,Sundsvall
Reserv 114

4
MIU-03207Bildjournalistik 120 p, Sundsvall20.0, Dagtid, Helfart (100%)
Mittuniversitetet,Sundsvall
Reserv 4

5
HK-82010Programmet för medieproduktion och journalistik 120
Högskolan i Kalmar,Kalmar
Reserv 29

6
HIG-19041Kultur- och kommunikationsprogrammet,
medie- och kommunikationsvetenskap
Högskolan i Gävle,Gävle
Antagen

7
HIG-19507Lärarutbildning inr media mot gymnasieskolan, 180 poäng
Högskolan i Gävle,Gävle
Alternativet är struket p g a att du redan är antagen till en utbildning med helfartsåtagande för aktuell termin

8
HIG-19045Politik och medier, 120/160 poäng
Högskolan i Gävle,Gävle
Alternativet är struket p g a att du redan är antagen till en utbildning med helfartsåtagande för aktuell termin

Torsdag 22 juni
En sånn där...
A is for age: 20
B is for booze: blivit såld på budweiser
C is for career: neheru
D is for dessert: hrm. det är ju sommar så, jordgubbar.
E is for essential items to bring to a party: Bara peppet är med så är allt under kontroll.
F is for favorite song at the moment: nancy sinatra - these boots are made for walking!
G is for girlfriend: näeru
H is for hometown: Gävle
I is for instruments you play: ehh... la ner drömmen om gitarr a long time ago
J is for jam or jelly you like: å hjortronsylt på vaniljglass... den skulle jag kört som favvo dessert!
K is for kids: Det närmsta bäbis jag kommer är Emmas bulle
L is for living arrangements: äh
M is for mom’s name: Ann-Christin
N is for name of your best friend: äh.. ni delar den platsen dudes!
O is for overnight hospital stays: oj, bara en tror jag
P is for phobias: vatten
Q is for quote you like: ...
R is for relationship that lasted longest: den där långhåriga slusken
S is for sexual position: upp och ner.
U is for unique trait: ...
V is for vegetable you love: avocado.
W is for worst trait: ...
X is for x-rays you’ve had: en.
Y is for yummy food you make: gjorde ju alltid massa starka jamsiga grytor förr... men det var ett tag sen.
Z is for zodiac sign: kräfta


Fredag 9 juni
Ahrm...
What's sad about love? Eventually it'll break your heart

Tisdag 6 juni
Kräftan 22/6 - 23/7
Veckans tema: "Utmattad"
Nu tappar du tillfälligt sugen och kanske rent av känner dig kraftlös.
Det kan vara någon i din närhet som suger musten ur dig utan att du tänker på det!
Veckans bästa: Ärlighet
Veckans sämsta: Tårarna...
Råd: Sätt Gränser!

Det känns som att ett horoskop aldrig har prickat in allt så bra. O idag är det bara måndag. Ska veckan fortsätta i samma stil vill jag inte vara med nått mer.

Jag behöver lite glädje! Kom o gör mig lite glad för fan!

Måndag 29 Maj
Vila, högläge, smärtlindring
Yes. Det känns skitbra.
Eller så bra det kan kännas när man bara går o väntar på vad han ska hitta på för dumt nästa gång.
För tillfället så räcker det med att jag diggar honom o han diggar mig.
Sen verkar det mesta lösa sig till det bästa.

För övrigt sitter jag med en bruten tå så jag är en smula invalidiserad. Jobbigt läge. Jag har placerat min blogg i Luleå på bloggkartan.se






1 JAM:

skriven

hehe alltid intressant med sån här info :p

2 Anonym:

skriven

visst

3 Anonym:

skriven

visst

4 Anonym:

skriven

visst

5 Anonym:

skriven

visst

6 Anonym:

skriven

visst

7 Anonym:

skriven

visst

8 Anonym:

skriven

visst

9 Anonym:

skriven

visst

10 Anonym:

skriven

visst

11 Anonym:

skriven

visst

12 Anonym:

skriven

visst

13 Anonym:

skriven

visst

Kommentera här: