Gott nytt år!

Har rullat upp håret på spolar som gör att jag ser ut som en liten tant... Sista dagen på året liksom... Sitter och försöker minnas nånting av det gånga året, men det går inte allt för bra. Det kan inte ha hänt så häpnadsväckande saker eftersom jag bara minns de senaste veckorna... Det var ju en ganska pissig insikt. Men här är delar av det jag kommer ihåg:

Årets läsning: Har inte hunnit med mycket mer än kurslitteratur...

Årets måltid: Alltid sushi


Årets dryck: Trocadero


Årets låt: Dom vet ingenting om oss - Moneybrother


Årets tv: Prisonbreak, Desperate housewifes


Årets plats: Brynäslägenheten i mitt hjärta.


Årets artist: Moneybrother <3 haha


Årets hatlåt: Den jävla boten Anna.


Årets resa: Fan... jag vet inte om jag reste så mycket alls... Typans! Lite för sent o styra upp nått nu.


Årets liveuppträdande: Pharell på Hultsfred! Haha... den var otippad va?


Årets julklapp: Skuldsanering från brorsan o papps.


Årets citat: "Jag ska sälja min säl!!"


Årets mest otippade: Spontanflytt till Luleå.


Årets mamma: Emma! Det hade jag aldrig tänk att jag skulle sitta och skriva. Emma är en mamma liksom! O den tjusigaste av dem alla!


Årets datum: 15 april... klura på den.


Årets framgång: Hamnade på ett universitet till slut... fancy.


Årets misstag: Knasiga prioriteringar.


Årets sjukdom: Ne... jag har inte varit så sjuk av mig tror jag...


Årets bästa köp: Oj... eller jo! Jag köpte väl golfen i år.... Haha.. Pärlan!


Årets sämsta köp: Det finns nog mycket som skulle kunna falla in under den här kategorin... Ingen större
grej som är värt att nämnas dock. Men hela filosofin "Äh... varför ska jag spara de sista pengarna den här månaden o försöka hushålla? Lika bra att göra av med dem på småsaker som jag egentligen inte behöver."


Årets kärlek: Jo du bulan... vi har ju knasat fram o tillbaka några år nu... Helt galet.


Årets mest hatade: Ne... inget hat här inte...tror jag?


Årets födelsedag: Vad fan gjorde jag då? Ne, kan inte ha varit skoj eftersom jag inte kommer ihåg... typiskt.

Årets klädstil: Sunkig. Alltså det har förfallit mer o mer sen jag började plugga. Har ju inga slantar.


Årets saknad: Hrm... de där första dagarna i Luleå kanske när jag varken visste ut eller in.


Årets läxa: Gör det som faller dig in... Den spontana första tanken brukar vara den bästa.


Årets pinsammaste: Jag tror jag klarade mig utan så mycket pinsamt. Eller som vanligt gör jag "lätt-pinsamma" saker dagligen. Men inget som är värt att nämnas som en katastrof.


Årets planer för kommande år: Flytt till Piteå. Styra upp ekonomin.


Årets förändring: Flytten till Luleå måste ju vara den största där....


Årets upplevelse: Fotbollsvm på storbild under hultsfred. Jag o fotboll går inte ihop, men det var hur tjusigt som helst.


Årets ord: Jums! O trevligtast var när jag fick en julklappsmugg av Emma där hon skrivit jums i botten!


Årets fest: Hrm... man kommer ju bara ihåg de som ägt rum de senaste veckorna... Men den som var jäkligt skoj var ju iallafall den otippade utgången som resulterade i efterfest hos Kicki med frm knasbollar som försökte trängas i samma säng.


Årets fylla: Hallowenfestfyllan på kåren var ju lite tjusig.


Årets bästa ragg: Blir även årets mest otippade. Kvalade in för bara en vecka sen ;)


Årets sämsta ragg: Hrm... Ingen har väl varit så risig att den förtjänar att bli sämst.


Årets nya bekantskap: Hela klassen kvalar in. Hur fina som helst, med en del riktiga pärlor. haha


Årets förvandling: Jag gick från svarthårig till blond... igen. Kanske inte så drastiskt med tanke på att håret skiftar färg ganska ofta.


Årets Kryssning: Ja, jag var allt på en sånn med Angelica o hennes crew. Det hade jag nästan glömt.
Haha... Där finns ju några knasiga minnen att hämta.


Årets jobb: Näe... usch. Demonstratris o vårdbiträde körde jag ju med sen innan, men i år adderade jag ett till lågbotten märke på listan: Städerska.

Årets elakaste: "Fyfan vad du smular din jävla bullfitta!"

Kommentera här: