Sover i trapphuset så länge....

Missade utvärderingen av artiklarna på redaktionskursen i fredags,
men jag drog till Piteå iallafall...
Det var ju kalas...
Började festa hos Anders o gick sen vidare till Victoria där hon och jag startade en orgie i skönsång genom att inviga hennes karaoke maskin.
Vi drog vidare till Kåren och bytte skönsång mot dans utan hejd.

Har tyckt att det varit dåligt med norrländsk dialekt sen jag flyttade upp, men en galen tjej jag och Filippa träffade såg till att vi fick höra den bredaste dialekten jag nånsin kommer att få uppleva.
Så hysteriskt jävla rolig tjej.
Vi skrattade utan hejd, även vår nyfunna norrländske vän som inte riktigt förstod att vi skrattade med henne, utan åt henne...
"Visst tyck ja om min pojkvän, men jag älska snuse"

Det var dåligt med folk på kåren, och det sinade mer o mer så jag o några till hakade på trenden.
Tog en taxi till Kalles...
Vid det här laget hade jag fått aningens mycket att dricka, så jag drog vidare till MAX där jag trodde att de andra hamnat...
Men icke.... Ringde Filippa som jag skulle sova hos som sa att Kalle nog var hemma.
Jag gick till Bäckgatan, men ingen Kalle...

Satt o väntade utanför porten... eller snarare sov på en bänk utanför porten, tills nån vänlig själ släppte in mig. Fortsatte dock att sova... i trapphuset istället...

Det måste ha sett helt sinnes ut när jag kurat ihop mig under postfacken, men det funkade hur bra som helst.

Efter att en massa folk kollat så att allt stod bra till när de kom hem från krogen, kom tillslut Filippa o Steffen... Så det löste sig till slut. yey!

Nu ska jag gå o öppna en öl o börja om, för ikväll blir det "Ladies Night".
Medelålders killar som strippar kan ju vara hur kul som helst.... eller....
1 Oskar:

skriven

Hej hej Emma!
Vilken otroligt fin blogg du har. En sån som verkligen inspirerar mig till att stå ut lite längre innan jag också faller för "bloggtrycket"... inget illa ment, den är verkligen fin... verkligen...
Du verkar ha en massa knas för dig i Piteå/Luleå, hoppas du trivs bra. Frexten, hur länge låg du egentligen i trapphuset?? Hmm, trodde bara det var jag som sysslade med sådant =S
Så om du skulle råka se mitt ex (lite halvtråkig helylle-tjej vid namn Therese, har en tvillingsyster, går sista året på Journalistik) så kan du ju säga hej (eller låta bli). Kanske kasta en paj, det blir hon nog glad över (åtminstone förvånad).
Du får komma ned och hälsa på mig och Josef här "in da hood" (aka Fisksätra) nån gång.
Nu ska jag till kojs. Tjo!!

Kommentera här: