SOMMAR!!!!

Piteå har bjudit på sommar hela dan!
Inte bara vår, utan sommar på riktigt!
Det har varit fullt upp hela dan och en massa häng utomhus.

Louise & Emilia kom och fikade imorse vid 9.
Klockan 10 hade vi handledning på b-uppsatsen.
Vi är ju med i matchen på den!
Jag är inte orolig alls längre.

Sen sprang Ulrika förbi och sa att vi kunde få lite spontan-feedback på grävet om vi ville.
Vi fick massor av creed och hon tyckte vi hade hittat värsta grejen.
Hon skulle styra upp ett möte med Pite-tidningen nästa vecka då vi ska dit och sälja in vårt gräv!
Hepp!
Skoj skoj skoj!

Sen sprang vi på Ali och gick ner på stan och mötte upp Emilia och Louise.
En klänning, kofta, shorts och lunch med allihop.
Sen fick jag kila hem för jag skulle städa bilen.

Chillade med sötaste-lilla-farbror-grannen.
Han fixade skarvsladd till dammsugaren och stod och höll mig sällskap med sina "På-min-tid-historier" medan jag städade det värsta det gick.
Jag blir lite manisk när jag väl sätter igång med nått så jag städade och städade och städade.
Tillslut var ju bilen helt ren på insidan men skitig på utsidan så jag var ju tvungen att muta Flippen med att vi kunde åka och köpa glass om vi bara åkte till taxi och tvättade bilen först.
Hon köpte idén, men ångrade sig säkert när hon fick vara assistent när jag tvättade.
"Ja, men då kan ju du ta bort den där slangen så länge....och den där... och ge mig lite mer av den där slangen..."

Sen drog vi till dollarstore för att leta grill, men dom hade ju ingen.
Det blev ju sommar så det måste firas.
På fredag har vi hela huset för oss själva så det blir fest och kubb och grillning.

Allt är guld.
Guld I tell you!
Och jag är inte ens ledsen att jag nog inte hinner fira valborg ikväll.
För det är sommar och det trodde jag banne mig aldrig.
Men kanske, kanske att jag hinner vara med på efterfesten inatt till och med!
För jag har hunnit med så attans mycket idag så vem ska stoppa mig?
1 Sussi:

skriven

Ha ha jag vet precis vad som stoppade dig.....

Kommentera här: