"En mamma måste alltid svara"

Det är så tråkigt så klockorna stannar och jag vågar inte ringa nån heller.
Det är ju faktiskt lördagmordon.
Folk kan ju sova.
Det är ju inte alla som yrar omkring på arlanda en lördagmorgon när man kan ligga hemma och sova.
Fast pappa kan jag ju iallafall ringa och be om hämtning på tågstationen sen.
En pappa ska banne mig inte sova vid den här tiden.
Ne ne ne.

Det är mycket regler med föräldrar och telefoner alltså.
Jag och Filippa bryter alltid ihop när nån av oss ringer hem och dom inte svarar.
"MEH!!! Min mamma svarar inte!!! En mamma måste alltid svara!!!"

Nä... jag kanske ska kila iväg på en cigg.
Och ringa papps och kolla skjuts, och mamms för att checka om hon fixar påskmat åt mig.
Lite påsk måste jag väl ändå få,
Ett par ägg åtminstone.
Vad fick jag för påsk liksom?
Ett ruttet påskris ensam i källaren.
Näe... det duger banne mig inte.

Kommentera här: