Räkna får?

Jag kan inte sova.
Smög precis upp och sitter och fryser framför datorn istället.
Har försökt viska efter Agnes, men hon har då tydligen somnat nånstans iallfall.
Ingen som vill leka med mig inte.
Och så kom jag precis på att det var ikväll jag skulle följa med Linnea ut.
Så glömmer jag.
Jag har en kompis i hela Göteborg att hålla reda på, så missar jag.
Det är massor av sånna i-landsmotgångar nu måste jag säga.
Som att Göteborgs-posten skulle börja komma imorse.
Yey! En morgon med tidning!, tänkte jag och traskade iväg till postlådan.
Tomt.
Fick ett mail från tidningen sen... Dom hittade inte huset.
Då ni bor man på vischan när hela huset kan förvsinna.
Men jag mailade tillbaka så kanske, kanske att dom hittar mig i slutet av veckan då.
Ne... jag ska väl ge det där med sovandet en chans till då.
Jag har ju mina hemmafrusysslor att tänka på liksom.
Imorgon ska det tvättas fönster.
Jorå... det blir bara värre och värre det här.
Men hellre det än att inte ha nått att göra.
Det är ju för att jag blir så rastlös som jag går nuts med städning istället.
Aja.. sova.
Nattinuffsan

Kommentera här: