Håll undan

Kaffemaskinsmannen ringde direkt på torsdagen så jag var där på kaffekurs.
Jag har väl lite koll på hur man gör nu, men jag är nog inte världens bästa kaffetjej...än.
- Ja...den här cappucinon smakadeeee....ok... ja, den smakade ok. Du lär dig om du övar lite..
Det är iallafall tjusiga maskiner!

Annars så har det gått undan i cafét och jag har kaklat för första gången i mitt liv.
Mycket lättare än jag trodde måste jag säga.
Eller ja... alltså jag har ju lite koncentrationsvårigheter och vill gärna att saker och ting ska gå fort som attans... nått som gör att jag och Daniels pappa har lite sammarbetssvårigheter.
Han är noggran som attans och jag kör efter mottot "Äh... lite slarv så går det fortare".
Svärfar har inte lärt känna mig så pass att han vet att en arg Emma låter man vara ifred.
Svär jag och kastar kakel är det inte läge att gå dit och fråga hur det går.

Sen kom Daniels mamma in precis när jag vrålade:
- MEN KUKSATAN!!!!!
- Men Emma!


Hon har inte heller lärt sig att jag ber inte om hjälp.
Jag fixar själv.
Skulle aldrig, aldrig säga att jag behöver hjälp.
- Helvete!
- Oj, nu är det många plattor som gått sönder.
- Mmm...
- Ska ingvar hjälpa dig?
- Nej, det går bra.
- Men Ingvar kan göra det där.
- DET GÅR BRA.
- Ingvar! Kommer du och hjälper Emma...
- Ne-ej. Deeet gåååår jätte bra. Jätte bra!

Fast jag tog mig igenom kaklingen och jag tror inte att Daniels päron tycker att jag är heeeelt från vettet.
Hoppas jag.

Kolla den här hysteriska bilden henning tog häromdagen när jag borrade så fattar ni kanske att man ska hålla sig undan:
'

Kommentera här: