Måndag

Igår alltså...
Hrm, hrm...
Jo, just det!
Igår jobbade jag ju först som vanligt, men vi slutade tidigt för omväxling skull.
Hade långvecka förra veckan och slutade runt 17-17.30 hela veckan så 14 igår var guld!

Drog in till stan och kilade till Resia och bokade hotell i Köpenhamn.
Paxade det här.
Mest för att det ligger mitt i stan.
Mitt, mitt, mitt i stan.
Hur bra som helst.
Det blev dock bara två nätter.
Daniel jobbar ju på torsdagen så vi skulle komma dit så attans sent.
Så nu blir det fredag-söndag.
Kanske inte hinner kila över till Tyskland, men äh...
Bara jag får vara borta nån dag.
Och så ska jag ju vara i Gävle hela början av nästa vecka.

Sen kilade jag och hämtade upp Filippa på praktiken.
Fick sitta och vänta på parkeringen i 30 minuter för jag råkade hitta så bra.
Men det bra lokalsinnet höll såklart inte i sig när vi skulle från praktiken hem till Flipps.
- Hrm... jag känner igen mig...
- Jag med... var vi inte här nyss.
- Jo, men du!! Ser du bron där? Det var ju den vi åkte över nyss och så har vi ju bara åkt i en cirkel. Här var vi ju precis...
- Aaaahhhhh....
- Vi försöker igen.
- Men nu verkar det ju som att vi är rätt! Gpsen säger att vi ska åka här!!
- Ja! Woho!
- Eller nja... kolla nu hoppade den till. Jag tror att vi skulle vara påååå tunneln. Nu är vi iiii tunneln... typiskt.
- Men vad händer nu?! Alla stannar!!
- Jag tror dom vill släppa fram dig!! Kör!!
- Va?! Tror du! JA! Dom släpper banne mig fram mig!! Nu kör jag! Hela korsningen stannade för mig! Woho! Tur att dom är snälla iallafall...
- Nu ska du rakt fram.
- Ok... eller nej! Nu svänger alla! ALLA SVÄNGER! NU SVÄNGER JAG OCKSÅ! JAG MÅSTE SVÄNGA! Typiskt.... jag skulle ju rakt fram...
- HAHAHAHA!
- Men alla svängde ju... jag trodde det var ett lur... Men nu! Nu kom vi rätt!
- Ja, nu är vi där vi skulle vara från början!
- Eller... skulle vi inte vara där. I kön bredvid. Det är ju bara vi i den här... Typiskt. Fel igen...


Och sådär höll det på.
För evigt!
Gång på gång försökte vi hamna i rätt köer och då och då trodde vi att vi var på rätt väg, men icke.
Tillslut tog vi oss iallafall till Flippo.

Där snickrades det ihop variabler till ett kodschema.
Ahhh!
För vi är brainiacs om vi vill.
Så nu har den skickats till handledaren för c-uppsatsen och sen ska det kodas tidningar som bara den.
Det börjar dra ihop sig, minst sagt.


Kommentera här: