Bästa helgen på länge

Ljuvlig helg!
Fredagen kändes som att den aldrig tog slut.
Fast på ett bra sätt.
Sol hur länge som helst gör att dygnen får så många fler timmar och jag gillar det skarpt.

Emma kom runt 18 och jag han hälsa lite på Leon.
Vi fick även en ny familjemedlem som tagit sig hela vägen från Bergby.
Morris!
Den ljuvligaste katten Morris.
Han gillade läget på en gång och började utforska stället.

Emms & jag drog och kollade på världens finaste hus som ligger en bit härifrån.
Ett sånt hus som man inte tror finns på riktigt med torn och gamla tjusiga fönster och drömmen alltså!
Visste att husfyndet skulle kunna uppskattas av Emma så jag var tvungen att visa skatten.
Det ryktas om att det bor två gamla, gamla systrar där.... måste kolla upp det där.

Sen blev det en rundtur på cafét och så drog vi och hämtade thaimat.
Mitt i mat, bärs och drinkar på altanen så ringer Daniel.
- Det kommer en orkester till folkparken...
- Ehhhh....orkester?
- Arvingarna!

De var som att det var nån 70åring som ringde, men nerå...Daniel & Henning fick med oss på Arvingarna.
Det dansades och sjöns Elloise för hela slanten.

Sen blev det lördag och frukostmys ute och så loppis.
Fyndade en tjusig golvlampa till cafét för 190 pix!
- Alltså, den där lampan där uppe. Den med rosa skärm... Är det nått fel på den eller?
- Näe, vadå då?
- Den var ju så billig..


Sen var det hem & planera Emmas flytt hit.
Hon är helt såld på Lilla Edet & Jonathan är med.
Woho!
En Emma till i Lilla Edet skulle ju vara guldet.

Sen drog vi till Slottsskogen & mötte upp Jonathan & hans kompisar.
Faaaaast vi blev för hungriga så hänget blev bara ett par minuter och sen blev det kött för hela slanten på Texas longhorn.

Idag har det varit ljuvligt väder igen!
Fast på förmiddagen stängde vi in oss på cafét & rev upp lite golv och städade upp.
Imorgon läggs det matta i köket, sen kommer snickaren och reser lite väggar och då kan jag lägga ett klick-golv i det nedre rummet.
Visst säger man klick-golv, eller är det nått jag fått för mig?

Efter det köptes det tjusiga blommor.




Men köpte jag inte blommor nyss?, tänker du...
Jo, det gjorde jag.
Det köps blommor sisådär en gång i veckan.
Vattna & vattna....nja... kommer inte ihåg.
Det blir ett stort blomkonto.

Efter blomfixet så var det mest solning.
Raklång på altanen med tidningar & korsord.
Och det passerade timme efter timme, käkades piggelin och på sin höjd bytte sida så att man inte skulle få liggsår.

Tillslut blev dock klockan 18 och då var det grillning hos Daniels föräldrar.

Och imorgon hörrni!
Då blir det Liseberg med Leon efter jobbet!
Woho!

Kommentera här: