Datorn för tusan!

Det är lite som en kamp mot klockan det här med att tömma över allt på datorn till den annan liten en..
Skärmen försvinner mer och mer.
En stor svart plump sprider ut sig över skärmen.



Så fruktansvärt irriterande.
Irriterande att den gick sönder.
Irriterande att sitta vid en pyttedator så man knappt får plats med korvfingrarna på tangentbordet.
Irriterande att jag ändå kommer att sitta och jävlas med den här lilla datorn hur länge som helst istället för att köpa en ny.

Vi kom precis på att jag nog aldrig har köpt en dator.
Aldrig nånsin.
Ja, men dyr grej att köpa liksom?
Fattar ni vad mycket fina grejer man kan få istället för en dator?
Jag har haft en ny dator en gång.
Då fick jag en av pappa i typ slutet av gymnasiet tror jag.
Den har jag sen slitit på tills den blev stulen på cafét förra året.
Ja, men hålla på att köpa nya dyra grejer tar emot alltså.

Nu kommer jag säkert sitta och slita på den här lilla datorn till nån jag känner köper en ny.... då kan jag ta deras gamla!

1 Dani:

skriven

Oj, vilket skumt fel. Aldrig sett nåt sånt.



(Själv köper jag ny dator med max två års mellanrum. Fast nu har jag bytt till Mac så nu kanske den funkar bra längre.:))

Kommentera här: