Fikalördag

Vi har haft en himlans fin lördag!
Den har mest handlat om att äta goda saker.
Startade med sån där lång helgfrukost när man har tid att koka ägg och dricka flera koppar kaffe och äta, äta, äta.

Sen kilade vi iväg till Göteborg och mysigaste Haga där det var marknad och "Bondens dag".
Det såldes en massa ekologiska varor och saft!
Saft är mycket viktigt på sånna här marknader.
Jag måste alltid köpa smarrig hemmagjord saft så fort jag kommer över.
Idag blev det rabarber.

Sen måste man ju fika jättebulle när man är i Haga såklart.



Sen kilade vi in på Emaus Second Hand och haffade två tjusiga tröjor i farten.
Man måste ha lite fart när man går på Secondhand med Daniel.
Det är liksom bara jag som är peppad, så man har två män som står och stampar i dörren...

Och!
På vägen hem i bilen beställde jag en tjusig jacka.

http://www.deval.nu/images/articles/61046-210-large.jpg
Och så fick vi ett sms om att vi skulle få eftermiddagsgäster så vi susade in och kirrade grejer till att baka en äppelpaj.

Sen fikades det igen.

Så har jag äntligen fått tid till att bära in lite stuggrejer.
Det är saker öööööverallt och jag måste sakta med säkert hitta bra ställen att ha allt på.
Men så fastnar man ju i små projekt hela tiden.
Som att klä om en stol som hade trasig sits.
Den fick ett tjusigt blomtyg.

 
 
 


 

Kommentera här: