Svenne-tant

Jag vet att det var nått dödsviktigt jag skulle skriva om, men nu sitter jag bara här och stirrar.
Det var en sån där "Å! Det måste jag berätta i bloggen" tidigare.
Nu minns jag inte alls vad för dödsspännande som hände idag?

Var det dödsspännande att jag festade till det med att köpa färdig-macka till frulle?
Var det kanske dödsspännande att jag var wild and crazy och beställde "matkasse" idag?
Dödsspännande att jag fick betalt de där attans räkningarna?
 
Nej.
Det händer inte så mycket dödsspännande här alltså.
Vi har blivit så där mycket svenne-familj så man rodnar lite.
Men jag gillart!
 
I helgen var jag föresten på fest två dagar i rad!
Är inte det wild and crazy så vet inte jag!
Nej, aja...
 
Jag blir iallafall upprymd av att det växer i landen:
 

 

Annars så blir man nu för tiden lycklig av att få höra på dagis att Sigge har blivit så himla duktig på att prata.
Han försöker förklara saker så gott han kan och härmar en som tusan.
Blir dock också vansinnig när man inte fattar.

Något man däremot får bli ledsen över nu för tiden är när man för en gångs skull går ut och småkillar säger "men du måste vara ganska gammal va?".
 
Lite så är livet som tant.
Då klär man sig också såhär när man går och fixar i grönsakslandet:
 
 
Men jag trivs som tant!
Hejrå!
 
 

Kommentera här: