Neonatal

Men så var det ju det här med att Sune var fyra veckor tidig.
Han var ju beräknad 9/8 och kom den 9/7.
När han låg på mitt bröst och var helt ny i världen så märkte dem att han andades lite stötigt så de bad en läkare kika på det.
De trodde att han hade lite vatten i lungorna så han fick ha lite syrgas en sväng för att få lite hjälp.
Ingen fara alls försökte alla övertyga mig om, men när man är helt nyförlöst och kommer in till sin bebis såhär alltså:

 
Då är man banne mig inte så kaxig.
Så jag fick ju ett litet bryt.
Sen fick han sond för att få hjälp med mat de första dagarna.
Vi låg på neonatal i Gävle från onsdag - måndag, men sen fick vi susa hem!
 
Sune vägde 3 100 när han föddes.
När vi skrevs ut tror jag han vägde 2800 nånting, men eftersom att han hade tippat under 2700 nånting så hade han ju börjat gå upp och man tyckte allt var ok.
 

Kommentera här: