Sune

De senaste veckorna alltså.
Jag har haft så jäkla legitima skäl att inte hinna med att skriva, så det liknar inget annat.
 
Åkte ju upp till Gävle 6/7 för att rådda det sista med Emmas bröllop som var den 12/7.
 
På tisdagen när vi satt och skrev ut program så började det kännas tokigt i magen.
Tokigare var det när jag kom hem till pappa.
På natten bestämde jag mig att ringa förlossningen som ville att jag skulle komma in på en koll.

Jag var bara öppen 1-2 cm så de gav mig "stoppmedecin", sömnpiller och smärtstillande och så åkte jag hem igen.
Tänkte att det måste ju stanna av för det var ju liksom en månad kvar.
 
Framåt lunch på onsdagen så började det krypa igång värkar igen.
Jag tänkte att det var kanske inte sådär jättefarsligt ändå.
Kanske bara lite förvärkar?
 
Framåt eftermiddagen fattade jag ändå att jag nog skulle föda ändå och ringde Daniel och sa att han kanske ska bege sig upp till Gävle efter jobbet.
Tänkte att kanske att man åker in inatt eller så...utifall liksom.
Jag och Sigge hakade på pappa till Valbo köpcentrum på eftermiddagen och passade på att köpa bebiskläder för det hade jag ju såklart inte packat med, jag skulle ju liksom föda om 6 veckor räknade jag med!
 
På väg till Valbo så bestämde jag mig ändå för att ringa och rapportera läget till förlossningen.
- Då tycker vi att du ska komma in till oss för att kolla ctg igen.
- Jaha... men ja... jag kommer väl om en timme eller så för jag har lite att göra innan.

Vi handlade och grejade och sen åkte vi hem till farsan och jag blev skjutsad till förlossningen.
Klockan var typ 19 och jag tänkte bara ta en ctg-kurva och sen åka hem igen.
 
Fick komma in efter ett tag och blev undersökt.
- Du är öppen 5-6 centimeter så dig får vi lägga in!
 
Så jäkla otippat!
 
Så fick jag ett rum och han precis få på mig rocken så gick vattnet.
Eftersom Daniel inte skulle hinna komma fram så kom mamma precis efter det.

Sen gick det undan.
Enligt den här journalen:

Vattenavgång: 21.15
Krystvärkar: 21.25
Barnet föddes: 21.33

Blixten!
Jag fick liksom ett rum och efter inte ens 20 minuter så hade jag en bebis!
 
Världens finaste Sune!

 
 
 
 
 

Kommentera här: