Oklarheter

Det är så mycket som är oklart med den nya bebisen alltså.

1. Vad ska den heta?!
Alltså det finns en del förslag. Först spikas ett namn. Sen när tiden får gå så känns det njaaaa. 
Fast kallades den Ivar länge. 
Daniels idé. 
Från Gottfrid och Ivar i Änglagård.



Daniel försökte först kuppa in Gottfrid, men där kände jag att min gräns gick. 
Han fick heta Ivar ett tag. 

För ett par veckor sen paxade vi Axel.
En av Daniels farbröder hette Axel.
Axel och Sixten. 
Passar prima.
Men så går det ett par veckor och jag börjar känna att njaaaa... 
Å!

Och tjejnamn behöver vi inte ens diskutera. 
Jag har några som jag älskar.
Daniel hatar samma namn.
Han har några som han fastnat för. 
Jag känner njä för samma namn.
Vi har en hel hög med kansken, Pyret, Lilja, Molly, men inget som känns klockrent. 

Kanske att man ser vad det är för en när den kommer?

2. Bebis-rum!
Ja, jag vet. "Man behöver inget rum på länge".
Men jag älskar ju att inreda barnrum!
Tanken var ju att smälla upp en stuga snabbt så jag kunde flytta ut mitt pysselrum.
Någon kom på den briljanta idén om att det skulle finnas en vinkällare under, sprängde ett hål i trädgården, och lite där är vi nu.
Ja, det kommer en man och börjar mura typ imorgon. Yey!
Inte så yey är att samma man meddelade att han tippar omkring 2 månader för att mura allt!!!
Då finns ju redan bebisen, och pyssel/gäststugan kommer inte finnas. 
IIIiiiii!

Så i helgen gav jag upp och började packa ihop mitt pyssel i flyttkartonger som får ställas iväg så länge.
Måste få börja med rummet!
Måste få beställa tapet!
Montera barnsäng!
Inreda!
 
3. Kommer det ens en bebis?
Jag är inte förberedd. Jag känner inte att den är på gång!
Inte föreberedd på någon bebis alls!
Ja, det är ju nått som bökar i magen, men jag har inte fattat.
2 månader kvar och jag fattar liksom inte. 
Men kanske när man blir ledig?
Fast även om jag inte riktigt fattat så är jag redan sjukt less på att vara fet.
ÅÅÅÅÅåå jävlar vad jobbigt det är.

Men ja, ungen kommer ju komma vare sig jag fattar eller inte och då måste det väl gå upp ett ljus eller?

Kommentera här: