Panikhelgen

Sen måste jag bara plita ner nått om den här jävla helgen så jag kan titta tillbaka på den och skratta i framtiden.
Eller gråta.
Eller lägga mig i fosterställning.

Vi brukar ju ha aningens kaos i livet, men just nu alltså...
Det finns ingen hejd och den här helgen toppade det mesta.
Vet inte riktigt om den kändes som 15 minuter eller tre veckor.

Lördag
I tanken:
Sovmorgon, julmarknad, åka utan kids till Göteborg och shoppa kläder, möta upp Flippen, käka i lugn och ro, titta Christer & Morgan på Draken.

Real life:
Sune knorrar och har sig från typ 03.
05.30 ger vi upp och jag går upp med honom.
Hålögt stirrande på Dr Phil med en balja kaffe.
07.30 Sune somnar om.
Lägger mig preciiiiis på kudden igen så kommer nästa:
07.45 Sixten kommer.
- Ska vi gå ner nu?
- Gå upp mamma!
- Ska vi gå ner nu?
- Mammamammamammamamma.
Går upp.

Ingen vill följa med mig på julmarknad.
Daniel och Sixten åker och besiktar Daniels bil.
Jag tar med mig Sune som inte kan säga emot på julmarknad.
När vi åker därifrån så låter min bil satan.
Smsar Daniel och ber honom handla på vägen hem pga min bil är åt helvete.
Får tillbaka "kan inte, jag får körförbud på bilen här nu".

Helvete.
Ställer min bil, bromsarna bak har gått åt helvete, lånar en annan.
Hämtar Daniel och Sixten i Göteborg.
Sixten svinhungrig, in på McDonalds.

Förbi Biltema och köpa bromsskivor till mig.

Hem och lämnar gänget, in till Göteborg igen.

Möter upp Flippen och äntligen lugn och ro!
Käkar supergod mat på Lagerhuset.
Går och tittar på Morgan & Christer på Draken, och det var nästan exakt som den här recensionen, eller lite mer pepp än honom var jag väl ändå. Det var ju ändå Christer & Morgan!

Så fort jag sätter mig i bilen hem ringer Grumshuset.
Det är grannar som stör och tjaffs och det rings runt bland de boende hela vägen hem.
Detta fortsätter alltså fram till 02 på natten.
Nån klagar, nån blir vansinnig, jag ska medla mitt i kaoset.
Somnar 03.

Söndag:
I tanken:
Sovmorgon, adventsmys, baka pepparkakor och lämna in min skoluppgift i lugn och ro.

Real life:
Daniels klocka ringer i svinottan.
För att hinna med dagen kliver alla upp 06.
Daniel drar och fixar min bil.

Jag, Sune och Sixten sätter ljusslingor i enar och pyntar ute.
Tänker tända.
Sixten har gömt transformatorn till ljusslingan.
Kommer inte ihåg var.
Letar ihjäl oss, men hittar den aldrig.
Blir ingen belysning ute.

Planeringsmöte hos Daniels päron.
Vi har ju en bil över så det gör ju inget att Daniel har körförbud på sin.
Han kan ju ta den som ändå bara står till Stockholm.
Den ska bara laddas, inga problem.
Allt verkar vara i fas.

Daniel drar iväg och gräver lite, jag och Sigge hinner rota fram julpynt i boden och klär hans puttegran.

För att Sigge ska hinna hänga en smula med Daniel innan han sticker och jobbar så följer hela familjen med till Anders och ska byta nån bildel.
Tar med mig dator och pluggar i panik där medan Sune skriker.

Anders bilproblem var ju svinlätt så nånstans här trodde vi ju att vi hade kommit i fas!
Vunnit flera timmar!

Hem.
Ska bara skriva det sista på uppgiften innan jag kan lämna in den.
Allt känns lugnt.

Daniel kommer in.
Bilen han tänkte ta till Stockholm har gått i baklås.
Han går ut och försöker få upp den.
Jag går ut och försöker få upp den.
Googlar på "VA FAAAAAAN!!! VÅR BIL HAR GÅTT I BAKLÅS HUR GÖR MAN?!?!"
Inget funkar.

17.45, lämnar in skoluppgift som är skitdålig i panik. 15 minuter tillgodo till deadline.

Daniel sticker i min bil till Sthlm.

Helg slut.

Så jäkla guld att jag fick nån timme med Flippen, annars har vi liksom ENBART löst problem hela helgen.


 

Kommentera här: