Supermom

Har ni sett den här världsroliga sidan?!

Jag skrattar så jag dör!
Rakt ut!
För mig själv.

Här är några best-of.

När min barnmorska sa “börja inte för tidigt med situps nu” på efterkontrollen.
 

När mitt mobilbatteri dör under en maratonläggning av tvååringen.


När jag har mutat barnen med löfte om glass hela dagen och sen håller på att missa glassbilen.


När min man har lagt barnens ipads på nåt “bra ställe” och jag inte kan hitta dem när jag verkligen behöver en lugn stund.

När förskolepersonalen säger att man MÅSTE namna alla barnets kläder.


När barnen reagerar negativt på mitt tydligen HELGALNA förslag om att de kanske kan duka av sina tallrikar efter maten.

 



När min man berättar att han har bokat in sig på en helgresa helgen efter jag har varit ensam med barnen i två veckor.

När någon förälder säger att “att lägga barnen är den bästa stunden på dagen”.


När jag för hundrade gången fick höra skämtet “jaha, är du SÄKER på att det inte är tvillingar då hö hö” under mina graviditeter.

När jag ser föräldrar klä på sina totalt flintskalliga nyfödda döttrar hårband och håraccessoarer.


När de ringt från förskolan och sagt att barnet är sjukt och behöver hämtas, jag har ställt in möten och stressat från jobbet och möts av en superpigg unge med lite snuva.


När jag började jobba när andra barnet var fyra månader och för hundrade gången fick höra “men stackars baaaarn”.


När en duktig mamma med välfylld skötväska går förbi just som jag torkar bort glass från tvååringens mun med ett gammalt kvitto jag hittat i väskan.


När de på jobbet frågar ifall någon kan tänka sig att åka på en internutbildning och jag inser att det innebär hotellövernattning och en natts ostörd sömn.



När en mamma i föräldragruppen sa att hon “inte skulle kunna fungera utan sömn” och därför “lärt” sin bebis att sova hela natten från att den bara var några veckor.



Äh, jag kan inte sluta!
Det blir världens längsta inlägg.
Gå in och kolla själv nu! Nu! NU! NU!

Kommentera här: