Vinkällare!? Lätt som en plätt!!

Hur det går med vinkällaren och huset ovanpå som skulle vara klart i juli?
Jorå...

 
Äh, det blev ju lite back i planeringen eftersom vi fick en semester på sjukhus med Sune istället för en semester med murande.
Men Daniel har gasat på de sista så det tar sig iallafall!

Lite ovänner över det där en sväng, men jag har "väl" lugnat ner mig lite.
Ja, men dealen var så här:

- Kan vi inte bara sätta en stuga på tomten så slipper vi bygga ut så länge! Då kan jag ha mitt pyssel där och ett gästrum! Köper ett färdigt bara så har Sune ett rum tills han föds!
- Ja! Men då kan man lite enkelt och lätt spränga in en vinkällare under!!!!
- Aja, kan man säkert. Bara det är klart tills Sune föds så får du bygga hur du vill.
- Jaja! Lätt!

Lite sådär.
Jag tycker att jag har fått vara lite sur.
Anledningen till att det skulle vara en stuga var ju för att det skulle vara så himla smidigt och gå snabbt att få till.
Tillslut gav jag upp och packade ner mitt pyssel i kartonger och ställde i ladugårn så att jag skulle kunna börja med Sunes rum.
Hans rum är fortfarande inte färdigt och jag har pysselabstinens!
Tänk va mycket jag hade behövt pyssla till dopet.

Det senaste löftet var att man nog hinner med att smacka ihop stugan innan vintern.
Jaaaaaa! Jag vet att det inte håller det heller, så jag får väl ta vintern och fundera över vilken stuga som är den bästa.

Kommentera här: