Tvärtemotmannen

Annars är jag lite orolig för hur Sixten ska göra sig förstådd i livet.
Han har liksom vänt allt bak och fram.
Tvärtemot.
Upp & Ner.

Ungefär så här:

- Mamma! Kan du sänka tv:n för jag hör ingenting.
 
 
- Mamma, kan du släcka lampan så jag ser.

- Mamma! Man går över vägen när det är röd gubbe!!
- Nej, men Sixten, man går när det är grönt! Vi måste gå nu!!!
- NEJ! MAN GÅR NÄR DET ÄR RÖTT. STANNAR NÄR DET ÄR GRÖNT!!!
- Nej, men kom nu!!! NU! Det är grönt Sixten!!
- MEN MAMMA! MAN STANNAR NÄR DET ÄR GRÖNT!!!
(Det är alltså fullt kaos varje gång jag måste tvinga ungen över vägen vid grönt.)
 
- Sixten, är det lagom varmt i vattnet?
- Nej, jag vill ha lagom kallt!
- Ja, men är det lagom?
- Jag vill inte ha lagom! Jag vill ha lagom kallt!
- Ja, men ÄR DET LAGOM KALLT?!
- Ja.
 



 
 

Kommentera här: