Nya tider

Sune har sakta, sakta men säkert vaknat en och annan minut tidigare än dagen innan.
Idag spräckte han ett nytt klockslag.
När man vaknar och klockan visar 04.50.
Inte ok.
Försökte tvångssöva honom utan resultat så vi kämpade oss upp.
Eller jag kämpade, Sune hoppade.
Snart kom även Sixten tassande som blivit väckt.
Happ.
God morgon.
 
Jag har dock fått för mig att magnesium är mirakelkuren så nu har jag har slängt i mig magnesium och hinkar kaffe.
Har alltså inbillat mig att jag blir så mycket piggare av magnesium va!
Och gladare!
Sen så var det ju nått när man var gravid och hade kramp i vaderna så skulle man ju äta magnesium, tänker att det kanske hjälper mina vader nu med?
Googlade lite och hittade att det ska vara bra mot migrän med!
Ah!
Mirakelmedel!

Sjukdomar och potentiella biverkningar av magnesiumbrist: (Brist på magnesium kan negativt påverka några av följande befintliga förhållanden, sjukdomar och störningar)

  • Diabetes (ökad risk för typ 2-diabetes)
  • Migrän
  • Osteoporosis
  • Fibromyalgi
  • Anorexi
  • Bulimi: urindrivande och laxerande missbruk samt kraftig kräkning.
  • Alzheimers
  • Demens och Sun Downers
  • Cardiovascular Disease: Ökad risk för stroke eller hjärtinfarkt
  • Arterioskleros
  • Arytmi
  • Hög LDL (det onda kolesterolet)
  • Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
  • Kroniskt trötthetssyndrom
  • Ben och handen kramper
  • Restless leg syndrome
  • Premenstruellt syndrom
  • Noise Related hörselnedsättning
 
Magnesium och kaffe på det här så!

 

Kommentera här: