Ro att virka

Jag har börjat ha tid att läsa böcker och virka.
Det var hur längesen som helst sen sist.
Så ljuvligt!
Ha ro att virka = äntligen ro i hjärnan!
 
Jag minns inte sist jag var så fri i hjärnan!
Så ljuvlig känsla!

Jag tror det kan bli hur bra som helst med nya jobbet alltså.
Tror verkligen att det kan leva upp till det jag letade efter i ett nytt jobb.
Jag vill jobba och sen vill jag gå hem.
Jag äkskar ju att jobba och vill jobba massor medan jag är på jobbet, men sen vill jag kunna vara fri från jobb i hjärnan för vi har ju en hel del projekt utanför jobbet att fylla upp den med på den tiden.
Och!
Jag ska aldrig mer känna att ungarna är ivägen på kvällarna för jag måste hinna jobba.
Aldrig mer stöka undan familjen för jobb.
 
Sjukt klyschigt, men jag ska aldrig nånsin mer leva för att jobba alltså.
Jag ska jobba för att leva.
Pjuh.... fåntrattigaste jag skrivit.

Hejrå, nu måste jag virka vidare på min trasmatta.
 
 
 
 
 

Kommentera här: