Renovering pågår!

I helgen drog vi igång!
Århundradets renovering!
Vi har en sjuuuuukt långsiktig plan och jag känner mig så jäkla avslappnad i hjärnan när jag inser att jag för resten av livet kommer att olika projekt att ta tag i på gården om jag vill.
Fattar ni vad skönt för en hyperaktiv hjärna att kunna i vila i tanken att jag aldrig mer behöver vara sysslolös för en sekund om jag vill.
 
Den närmsta planen känns också rimlig:
Innan 1 augusti ska vi ha fått färdigt mitt och Daniels sovrum, Sunes sovrum och Sixtens sovrum.
Sen tänker vi att resten av renoveringen kan liksom pågå medan vi är på plats. Det är det enklaste när man har småbarn ändå tror jag. Det är svårt att övertyga dem att:
"ja! kul! Vi springer och renoverar i ett tomt hus!! Kul grabbar!!"
"Ehhhh...NEJ?"
 
Men ja... vi ska väl dra igång badrumsrenovering så snart som möjligt åtminstone...
Sen är det ju en del att göra alltså. Ungefär det här inne i bostadshuset:
- Ytskikt i samtliga rum
- Totalrenovering av två badrum, varav det ena inte ens är ett badrum nu utan det ska flyttas och rivas väggar
- Riva ut köket och börja om från början
- Sätta in en massa kaminer högt och lågt
- Byta plats på ytterdörr
- Slå upp nån dörr och sätta igen nån annan för att planera om lite rum
 
Men! Det går framåt alltså!
Jag är typ klar med Sixtens rum + hans superviktiga "hemliga rummet". Han har en sånn kattvind som man kan kila in i genom garderoben. Han är så lyrisk över detta alltså!
 

Sixtens rum före och efter när det är typ klart
 
"Hemliga rummet"
 
Längtar tills jag får kastat in golvet och kan börja inreda med det sista lullet!! Lullet är ju bäst!
 

Kommentera här: