Inge golf

Det kanske inte blev någon golf...
Hämtade upp Kickan och drog till golfen.
Körde förbi och spanade en smula..
- Det var lite mycket folk, ska vi åka till cafét på bönan och fika först?

Men cafét var ju stängt så vi drog tillbaka till Gävle golfklubb.
Där kommer jag med Sivan bland alla fancy-bilar liksom.
Slirar in på parkeringen bland alla knösar.

Alla såg ut typ såhär:


Så kommer jag och Kickan glidandes.
Ne, fy tusan va missplacerad jag var.
Det fanns ingen hejd vad jag inte passade in bland dom här människorna.

Tänkte käka en smula lunch innan vi började så vi gjorde det på golfrestaurangen bland rikemansfamiljerna.
- Fan! Det är ju hit vi ska åka och ragga! Hänga på golfrestaurangen och flörta in sig hos nån som är stenrik!

När vi hade käkat klart började det regna så hemskt så att vi inte kunde spela...
Det är iallafall det vi har sagt till folk.
- Skulle inte ni spela golf?
- Nä, men det blev ju så dåligt väder så det gick inte.

Egentligen så bangade vi för att vi var fegisar.
Jamen vafan!
Vi visste väl inte hur man gjorde.
Niclas skulle ju ha följt med, men han svarade inte.
Det var ju han som hade kollen.
Nu skulle vi helt plötsligt spela golf bland en massa människor i tjusiga kläder som är jätteduktiga.
Näe, vet du vad.
Jag blev en fegis.
- Men vadå vill inte du spela nu eller?
- Näheru... helts av allt åker jag härifrån. Men klart jag kan följa med om du jättegärna vill...
- Äh, men ska vi åka hem till Emma och dricka kaffe istället då?
- Jaharu! Jättegärna!


Och det gjorde vi.
Sista kaffet i Emmas lägenhet för imorgon flyttar dom till hus i Bergby.
Tokigt!

Sen åkte vi och sola och nu är jag hemma igen.
Väntar på att mattis ska ringa och säga att han har slutat jobba så att jag kan komma och hälsa på.
Jag tar nog banne mig en powernap tror jag!

Kommentera här: