Mys på liseberg

Å, så attans skönt att komma hem till ett tomt hus.
Inga killar som fiser och skrattar och sen fiser igen och skrattar åt att det var en tokig fis.
Inget gömmande för att jag inte riktigt orkar med allt fisande och skrattande åt fisarna.
Slut på den tystaste helgen på länge.
Jag har då inte yppat många ord i helgen.
Har inte haft så mycket att tilläga om militärövningar och lastbilar.

Vi drog till stan vid tre och gick och käkade allihop.
Sen drog alla iväg hemåt till Mora och Växjö och Jönköping och allt vad det nu var.
Jag och Daniel drog till Liseberg.
Så attans mysigt!
Och läskigt!
Vi var in på "Hotell Gasten".
Åbåbå.
Trodde aldrig nånsin att jag skulle gå den igen.
Har mardrömmar sen jag gick när jag var liten.
Det är ju ett sånt spökhus där det är människor som är utklädda som springer omkring och skrämmer en.
Typ dom här:

Och satan va rädd jag var.
Jag försökte ångra mig tusen gånger innan vi kom fram.
- Men alltså jag vågar inte på riktigt. Jag kommer dö. Kolla! Dom varnar för att man inte ska gå in om man har svaga nerver. Jag har svaga nerver!!! Jag vill inte!! Snälla då!!
Men sen kom vi fram till den galna insläppskillen och då fanns det ingen återvändo.
- Håll tag i axlarna på den som går framför för tappar ni bort er där inne så är det inte så att vi orkar leta rätt på er direkt...
Jag höll på att slita av Daniels axlar.
Jag bara följde honom.
Kollade rakt in i hans rygg eller ner i golvet.
Dom såg väl att jag var lättskrämd för dom var på mig HELA tiden.
Hoppade fram bredvid mig, smög upp bakom mig och flåsade mig i nacken, följde efter mig bakom ryggen och skrek och härjade.
Jag trodde jag skulle dö.
Jag skrek och nervösskrattade om vart annat och var så attans lycklig när vi kom ut.
Aldrig, aldrig mer.

Sen käkades det glögg och käkades knäckäpplen och tävlades i sånna automater.
Men det blev 1-1.
Typans.
Liseberg var det mysigaste och proppat i lampor.


Jag letade mest efter den utlovade konstsnön som skulle vara där.
- Men här borta! Här kanske det är snö! Eller här! Har vi varit här? Men vart är snön?! Luras dom? Va?! SnööÖöö!
Tillslut hittade vi ett par ynka granar med snö.
Nej, jag måste nog åka hem om jag ska få lite snö.
Här regnar det mest.

Nu ska jag hänga upp en julstjärna och sen ska det sovas.
Jag som har varit så attans peppad på att julpynta och nu så har jag inte hunnit med istället.
Typans.
1 Jossan :D:

skriven

haha stackars emma, lisebergs hotell gasten är fan inte att leka med..

Sist jag var in där kom jag ut grinades och helt förstörd x'D // Jossebosse

Kommentera här: