Vilar & bokför om vart annat

Och som jag har bokfört.
Det är så tråkigt så jag kräks och jag har fått erbjudanden om hjälp, men jag tror jag försöker fixa själv så länge jag pallar.
Gillar ändå att ha koll på läget.
Och jag gillar att det bara är mitt och slippa behöva ha nån annan som lägger sig i.
Meeeeen man vet ju inte hur länge man orkar.

Annars så har ju cafét stängt på måndagar så att jag ska få vila en smula och sköta lite andra grejer, som bokföring.
Annars har det städats i cafét, bakats chokladbollar, skruvats fast trösklar, hälsats på banken en smula och kirrat grejer, beställts varor till imorgon och sen har det vilats.
Vilats med pizza & film.
Sen blev det bokföring igen.
Men nu är den alltså klar och jag känner att det måste bli en vila igen.
Eller kanske hålla ut nån timme och sen lägga sig tidigt.

Det kan bli lite tokigt imorgon när jag ska ta emot varor mitt i lunchen.
Hoppas att min lunch aldrig blir poppis.
Funderar redan på att kanske ta bort den och satsa på mackor/fika.
Det är lunchen som stressar mig mest av allt.

Annars så har jag funderingar över öppettiderna redan.
Tänk om man skulle ta och öppna 12 på söndagar!
Tänk då skulle man helt plötsligt få sovmorgon.
Aja, jag får se hur jag orkar.

Nu - vila.

Kommentera här: