Hemma och packar om

Ingen fara!
Vi har överlevt en vecka i båt!

Nu är vi hemma och packar om för att sen sticka och bo lite i stuga i Karlstad.
Karlstad som ligger nära Grums där vi ska infinna oss på tisdag för att ta över hyreshuset!
Så jäkla spännande va!

Senaste veckan såg ut lite så här:

Det badades på ställen som såg ut prick som vykort.


Det åts så himla jumsiga frukostar på uteserveringar och i guppande båtar. Bästa ställena att äta frukostar på.


Sigge gillade för det mesta läget i båten. Han underhöll sig själv med det som fanns. Han har tillexempel blivit världens snabbaste man och vill helst stå mot allt som man nu kan stå emot.


Det var så ljuvligt väder att alla i hela världen ville ut och trängas med båtar. Inte så kul när det är första gången måste jag säga.


Sigge tyckte inte att det var nått att hetsa upp sig över iallafall.


Vi tog en välbehövlig båtpaus och la till vid Hennings stuga en sväng. Det var så skönt att få stå på riktig mark och kunna sträcka ut sig i en stor säng att vi visst stannade två nätter.


Sigge passade på att bygga kojor.


Jag passade på att sitta i solen så länge att jag helt plötsligt läst ut en hel bok.


Men så var det dags för båt igen.
Den här gången var vädret inte så tjusig längre så vi fick mest hänga inomhus och leka med det vi kom över.


Och hepp så hade vi lyckats ta oss tillbaka till starten!


Känns som vi har varit borta hur länge som helst alltså.
Himla mysigt med båt för det mesta.
Inte så mysigt när folk skriker "Skaffa optimistjolle din jävel!", men himla mysigt med fina människor som hjälper till och bjuder över en till deras lyxiga båtar.
Inte så mysigt när man får dödsångest för man tror att man ska gå på grund, men himla mysigt när det ska sovas i små guppiga sängar.
Inte så mysigt att lägga till när jag får panik för jag vet väl för fan inte hur man gör, men himla mysigt när man fick komma till en sommarstuga och dricka vin och spela spel.

Det har varit lite av varje så att säga.
Jag är inte frälst i att åka båt, men jag är helt såld på att bo i båt.
Alltså, om nån annan kör till en fin hamn så kan jag komma med bil och bara bo.


 
 

Kommentera här: