Steget före banken

Väntar på att Sigge ska vakna så jag kan dra till banken.
Jag HATAR att vara på banker.
Eller inte vara där, men att hålla på och prata med bankpersonal.
Känner mig lite som att dom snokar i mitt privatliv på nått sätt.
Blir som ett litet barn och nervös och fy!

Förra veckan blev det den här:
- Hej! Jag vill bara boka en tid.
- Han har tid nu.

( GAAAAAAAAHHH!!!!!!!)

Ja, men så ska dom hålla på och fråga om saker verkligen är en bra idé och så måste man försvara sig och så är man inte riktigt förberedd, men så måste man ju låtsas att man är det.

Förra veckan fick vi ett:
"Ja, men det ska nog gå att ordna. Vi får titta på det närmare."

I vår värld betyder det ungefär:
"JAAAA!!! DET GÅR BRA!!"

Ja, men man kan ju inte hålla på och vara så seg som de på banken hela tiden så man får ju snabba på dem lite.
När vi köpte stugan var det den här:
- Ja, då ska vi se.... Ni var intresserade av att eventuellt köpa en stuga?
- Nja, vi har redan köpt den. Vi var intresserade av att låna pengar.


Idag anar jag att det blir den här:
- Ja, har ni funderat över hur ni skulle göra med fastigheten?
- Ja, det kan man väl säga. Vi har redan köpt den.

Och Daniel kom föresten hem innan med den här rapporten:
- Vi har ett aktiebolag inom 24 timmar.
Det går undan och jag blir mer och mer nervis!!

Kommentera här: