Vintipset!

Daniel och jag har haft skiftbyte som tusan de senaste.
I princip möts i dörren och stuckit iväg på var sitt håll.
Idag stack han och jobbade en snabbis i Stockholm och jag är hemma med kidsen.
Känner att jag är ganska mör efter Köpenhamn i veckan som bland annat hade scener så som:
- Hej!! Jag vill ha en rom och cola!!
- Fyra eller sexa?
Eftersom det var 10 minuter innan stängning så sa jag nått i stil med "Uä, INTE en sexa!"
På grund av språkförbistring hörde bartendern nånting i stil med:
"Å!! Jums! Jag är jättesugen på 6 stycken rom och cola! Jättestarka gärna så här precis innan stängning. MMM!!!"

För sent upptäckte jag att jag alltså fick 6 stycken rom och cola.
Jahapp.
Det var jag och två kollegor kvar så vi fick glatt sula i oss två var.
Kanske inte så konstigt att jag tappade bort min väska 47 gånger sista minuterna innan stängning?
(OBS: Vi hittade tillbaka till hotellet och jag var uppe 08 sharp för frukost! Rutinerat!)

I vilket fall... jag är alltså ganska nöjd med att sitta en lördagkväll och plugga.
Har lämnat in näst sista uppgiften och påbörjat den sista!
Den sista som ska vara inne i januari alltså.
Så-jäkla-i-fas!

Lite vin har jag ändå hunnit med, och det var väl egentligen det som var grejen.
Det var så gott så ni måste prova!
Här är det, helgens vintips:

 

Kommentera här: