Köpt mig så mycket tid!

Eftersom jag inte behöver pumpa dygnet runt så har jag äntligen fått tid till att göra massa annat.
 
Sunes rum är snart klart till exempel!






Jag har en massa mer tid till Sixten!
Utan allt pumpande inne kan vi hänga ute i parker och käka apelsin.




Jag hinner susa upp till Grums tidigt, tidigt och vara tillbaka hemma till lunch.
Blixten!
Kollade läget, skrev lite kontrakt och började planera renovering av trappuppgångarna!
Äntligen är allt stort fixat och lägenheterna är i ok skick så nu kan man kirra gemensamma utrymmen.
Först ut är trappuppgången som gud glömde.
Betongväggen rasar ihop och det är allmänt eftersatt.
Kan man göra nått skoj här eller?
Nån som har tips på hur man behandlar en trappa som man ska springa med grusiga skor i en massa?
 


 
Jag längtar fortfarande efter att fixa en helt ny lägenhet på vinden.
Det är mitt bästa längt-projekt!
Tänk att inreda allt från scratch och riva väggar och resa väggar och klura ut lösningar och ta fram trägolv och göra den finaste lägenheten av alla!
Det har varit fyra ettor med kokvrå däruppe en gång i tiden.
En av lägenheterna har blivit "övervåning" med trapp upp från en lägenhet på mellanvåningen.
Det finns alltså tre mini-ettor kvar som jag måste komma på hur jag ska fixa för att bäst göra en ny lägenhet, eller kanske till och med två på sikt.
Men Sune måste bli större.
Kanske nästa sommar?
Ja, det paxar vi!

Kommentera här: