Löparhelg

Jag är ju egentligen en snigel-löpare, men igår fick jag feeling och sprang fem kilometer på 30 min.
Ja, men det är snabbt för mig det!
 
Idag skulle jag åka skidor, men de höll fortfarande på att spåra när jag kom dit imorse.
Susade hem och taggade banne mig om för en löptur istället.
Hade långsammare tempo än igår och kände att jag inte hade ork att springa snabbare.
Så i nån svag minut fick jag för mig att jag istället skulle springa långt.

Och jag sprang och jag sprang.
Upp mot Nygård susade jag.
Så himla varmt väder!
Sen var det ju lite "vända om eller springa sviiiiinlångt".
Valde svinlångt och skrapade ihop det här jäkla varvet:

 
Kanske inte säger min Gävle-skara så mycket, men det är svinlångt va? Ok!?

Men det gick sisådär.
Eller det gick väldigt blandat.
Första 13 km hade jag så mycket sus!
Det var varmt och det gick fint och efter ett tag var jag framme i Lödöse och fick vända hemmåt.

Då kom den.
Väggen.
Men jag harvade på.
Då kom nästa.
Kylan.
Jäklar vad jag frös!!
Sen kom dödsstöten.
Batteriet i telefonen dog!
Ingen musik!
Ingen koll på tempo eller sträcka eller nått.

Efter den katastrofen så hankade jag mig fram alltså.
Hankade mig fram och blandade gång och löpning.

Tog mig hem tillslut iallafall och långt tog jag mig!
Har mätt och mätt och mätt och jag tror jag samlade ihop en 17 kilometer va?!
Jihooo!
 
 

Kommentera här: