2017 - Rekordåret!

Jag har sånna sjukt höga förhoppningar på 2017.
Oavsett om det blir så fantastiskt som jag har planer för eller inte, så kommer det iallafall bli ett lärorikt år.
Älskar lärorikt!
 
Jag har ett flång nytt jobb som jag ska lära mig.
Har tagit en helt ny bana och hittills känns det så sjukt rätt med jobbet.
Så glad att jag inte var en fegis och bara gick på magkänslan!
 
En grej som dock var prima med 2016 var att jag la upp en plan för träningen som gjorde att jag är helt tränings-såld och har börjat bli snabb i löpningen!
2017 ska bli året då jag pressar personbästa!
Tänkte sätta som löpnings-mål att lyckas springa 5 kilometer på 25 minuter under 2017.
Den första januari stack jag iväg på en liten kortis tur efter att vi kört bil hela vägen från Gävle.
Ville bara springa ur benen lite. 
Stack iväg och märkte att jag hade ett ganska högt tempo för att bara bara ute på en "mysrunda". 
Benen kändes så himla snabba så jag fick feeling och kände att jag skulle pressa tiden på fem kilometer. 
Fatta chocken när jag sprang "i mål" på 24.30!!!
Jag slog mitt årsmål det första jag gjorde!
Så jäkla sjukt!
 
Jag tänker att jag byter mål och ska istället lyckas springa milen på 50 blankt.
Det kändes innan den 1 januari som ett skämt.
Men jag tror att jag underskattar mig själv alltså.
Jag tränar faktiskt ganska mycket löpning nu, vore konstigt om jag inte blir snabb nån gång.
 
I ser träningsåret ut så här:

Göteborgsvarvet
Jag har banne mig bestämt mig för att försöka ta Göteborgsvarvet på 2 timmar.
Har tvekat fram och tillbaka kring om jag ska våga sätta det i pränt.
Det känns sinnes att jag som sprang varvet på 2.25 förra året ska lyckas kapa 25 minuter.
Men jag tror fan det kan vara möjligt och det är det jag ska träna emot iallafall.
 
Göteborgsklassikern
Började ju simma förra året och tänker att jag måste testa crawl i öppet vatten... och då kan man ju lika gärna köra Göteborgs egna miniklassiker med lite löp och cykling med!
- Hisingen runt 5 mil cykel
- Göteborgssimmet 1 km sim
- Finalloppet 1 mil löpning ( <-- I början på november! Blir prima att testa om jag lyckas med milen på 50!)
 
Lära mig mer om träning hemma
Förutom att träna löpning med just löpning så har jag börjat köra mycket styrkepass hemma för att bli bättre på löpningen.
Som en helt ny värld att kunna träna hemma när ungarna har lagt sig.
Så kul att lära sig om träning och hälsa! Jag är så såld!
I år ska jag kika lite på om Yoga kan vara min grej.
Har testat på nått pass, men inte riktigt fastnat.
Ska ge det en ny chans och har bland annat bokat in en "flum-yoga-heldags-kurs" i mars.
 
Kom igen nu 2017 - du ska bli ett rekordår!
 
 
 
 

Kommentera här: