HAHA! Jag är en taxichaffis!

Jorå, jag fixade uppkörningen.
Det kändes som att det var så attans på gränsen, men det gick!

heres the story:

Kom till vägverket fem i 9 och skulle bara betala parkeringen när jag såg att jag inte hade plånboken med.
Ingen plånbok - inget körkort - ingen uppkörning.
Kastade mig i bilen och körde det värsta det gick tillbaka hem medan jag hela vägen tänkte "satan va jävla typiskt att bli stoppad och av med körkortet nu".
Men jag lyckades.
Slirade in på vägverket igen 10 över och sprang in.

Det jag har varit orolig över med uppkörningen har inte varit själva körningen utan vad dom kan tänkas koka ihop innan...
Jag har övat som satan på säkerhetskontroll och kollat motorn och allt, men när vi sätter oss i bilen så vill han att jag gör en invändig säkehetskontroll!
Jag hade ingen aning, men jag körde på känsla.
Har läst nu på internet att det ska gå till så här:

- Ställa in speglarna och stolen
- Kontrollera bilbältet (Att det tar emot vid ett kraftigt ryck)
- Kolla ifall det var imma på rutorna (vilket det inte var, men ändå en sak man ska kolla)
- Bromsservon (Pump-bromsa och sen ska bromsen bli "styv")
- Starta bilen och kontrollera styrservon (Man håller i ratten och drar vänster innan man startar motorn, när motorn startas släpper ratten (servon går i) och den blir lättmanörvrelig)
- Testa så handbromsen fungerade (Man slänger i ettan och provar gasa lite för att se att handbromsen tar emot)


Så här gjorde jag:

- Nervösa skratt och planlöst stirrande rakt fram med tankar som "Vad fan gör jag?!"
- Började blinka med helljus och blinkers och säger "Hehe...eh... allt lyser som det ska på instrumentpanelen...ehh.."
- Konstaterar att vindrutetorkarna funkar ju faktiskt för dom är på eftersom det regnar. Sprutar lite spolarvätska också.. "hehe... spolarvätska hade jag ju också..det kan ju vara bra...he..."
- Sitter och funderar ett tag på att man kanske ska tuta lite så man ser att den funkar? Bestämmer mig klokt nog för att hoppa det.
- Kommer iallafall på att kolla bromspedalen och knycka till med ratten och se om servon funkade.
-Efter att jag ryckt och slitit i allt som går i panik eftersom jag absolut inte har nån aning om vad han vill att jag ska göra så utbrister jag ett nervöst "JAAHH!".

Då kommer nästa skräck.
Folk hade nämnt att man skulle kunna koppla in en barnstol så jag hade ju pluggat en del, men så satans typiskt att han skulle börja snacka om skolskjuts som också var en av mina sämsta bitar.

"Ja Emma, nu låtsas vi att du ska skjutsa tre barn till skolan. De är fem, sju och nio. Vad gör du?"

Självklart har jag bara pluggat bäbisar. Större barn? Gah?!

Jag slöddrade fram något och han såg så attans skeptisk ut.
Sen var det nått jag missade som "Faktiskt är lagstadgat, Emma!"
Så jag tänkte att det var klippt.
Vem godkänner en nervöst skrattande spattig tjej i risiga dreads?
Vem tänker: "Ja, bra taxichaufför!!"

Tydligen han!
Så jäkla otippat!
Hahah!
Guldvärt!

Och marcus var hemma från oslo så han, jag och kicki firade med öl och biljard.

Kommentera här: