Yr på stan

Igår var det ju såklart kortdag bara för att jag skulle möta Louise klockan 18.
Jag slutade jobba omkring 14 eller nått.
Så det blev ju massor av gående på stan alltså.
Massor!

Och det var nån slags försäljarmöte eller nått i stan.
Eller mer skänk-en-slant-möte.
Och jag kunde inte komma undan!
Jag skänkte slant till Svenska Afghanistankommittén, Läkare utan gränser och sen köpte jag en Faktum av bara farten.
Så nu har jag banne mig samlat karma utav tusan.
Fast jag var ju inte den givmildaste direkt.
Jag försöker ju komma undan egentligen.
Men får dom fast i mig så har jag inte hjärta att säga nej.
Fattar inte hur man kan lyckas springa ifrån nån som med hundögon visar hur pytte, pytte-små överarmar som de hålögda små barnen hade.

Sen försökte nån få mig att byta elbolag, men där var det stopp.
Elbolag var ju en världslig sak.

Sen traskade jag vidare och letade efter ett café & inredningsbutik som jag hittade förr en gång.
Och jag letade och letade och Göteborg bjöd som vanligt på dis och regn.
Jag måste ha gått flera mil alltså.
Runt, runt.
Men tillslut hittade jag.
Blev så peppad av tjejen som ägde det sist så jag ville prata lite med henne.
Hon har haft sitt café i nio år.
Jag fiskade lite tips och det var skönt att bara prata med nån som förstod hur knäckt och livrädd jag är.
Hon hade också varit det.
Nu skrattade hon lite åt mig för att jag är så nervis.

Sen blev klockan tillslut tid-för-att-möta-Louise.
Vi sprang till närmsta fik eftersom jag vid det här laget var en isbit.
Medans jag tinade så snackades det Bergby.
Så attans guld att få lite Bergby i Göteborg helt plötsligt!
Lojsan alltså, vilken pärla!
Nästa vecka ska jag nog på ett hembesök hos henne.
Det behövs massor mer uppdatering.
Och!
Vi ska gå och kolla Navid Modiri & Gudarna när dom spelar i stan nästa gång.
Navid är ju min favvis och nu visade det sig att Louise kille är en av "...& gudarna".
Han som trummar på kartonger eller vad det är i nån slags garderob här:



Så det var paus från renovering igår.
Och jag tror det blir det idag också.
Det är så tråkigt att vara där själv så jag tänkte vänta på Daniel, men så ringde han och sa att han kommer hem typ halv sju eller nått...
Så jag tror jag struntar i.
Jag har ju blivit en pensionär som går och lägger mig nio liksom...
Eller iofs..
Idag har jag ju kört bil så jag är inte så trött i kroppen.
Som jag sa till Flipps när hon var här:
- Men imorgon! Då du! Då kör jag bil så då kommer jag säkert orka vara uppe ända till 22!!!!
Pensionär.

På tal om pensionärer....
Jag tror banne mig jag ska ringa farmor lite.
Hahaha!

Hejrå!

Kommentera här: