Husupdate

Annars har ni väl såklart undrat hur det gick på visningen igår!
Vilket hus alltså!
Det kan bli huuuuur fint som helst.
Just nu är det lite...eh..ruckligt.
Eller lite... det ruckligaste jag nånsin sett.
Men!
Det kan bli så fruktansvärt vackert.

Det finns inte direkt nån toalett och allt lutar en aning.
Eller... ganska mycket.
- Visst lutar huset?
- Jaaa... ganska mycket va?
- Mmm... man blir nästan lite snurrig.
- Jo... lite yrsel liksom.


Meeen ett par pålar så blir det rakt!

Sen var det ju det här med att det luktar kiss.
Äh... stinker kiss.
Men vadå.
Ska man ändå bryta upp golv och allt så följer ju lukten med...visst?

Jag gick mest runt och fnittrade för jag var så lycklig över att vara där inne.
Andra gick mer och skrattade hånskratt.
Ju mer "Det-här-går-aldrig-att-lösa-skratt", desto gladare blev jag.

Sen kom en tjej fram:
- Det är du som är Emma va?
- Jaaaaa....?
- Jo, jag är dotter till hon du har pratat i telefon med.
- Jaha heeej! Det är så mycket folk!!
- Ja, jag tycker synd om dig. Vi har försöka skrämma folk som ringer och verkligen sagt att det är stort renoveringsbehov, men dom verkar inte vilja förstå ändå. Så det är nog många som blir skrämda.
- Mmm... hoppas det! Jag vill ha det!


Och det finaste visket när vi skulle gå:
- Men du... vi hoppas att du får det...

Vi har familjen på vår sida!
Kom igen nu huset!

Jag blev så arg på dom andra som gick och skrattade åt skeva dörrar och grejer.
Vad hade dom trott?
Men så blev jag rädd för en tjej som kändes lite som mig.
Ringde kompisar och berättade om det ljuvliga huset och grejer..

Men, men... vi la ett bud och nu är det väl bara att vänta.

Nu drar vi till Stockholm över helgen.
Skulle komma hem måndag kväll, men nu jobbar jag måndag morgon så jag sticker hem söndag istället.
Jobb, jobb!

Puss hej!

Kommentera här: