Skiftbyte

Jag sitter och väntar på Daniel för byte i renoveringsfabriken.
Daniel & Anders har varit upp och dragit rör och listat och grejat.
Snart är de tillbaka och då sticker jag upp och gör den sista målningen, listningen och städningen.
Sen är det över hörrni!
Hyresgästerna flyttar nog in på måndag anar jag, eftersom vi ändå blev färdiga en vecka tidigt.

Sammanfattningen av den här renoveringen har ändå blivit: Aldrig mer ett så tight schema på ett renoveringsobjekt
Det har ju gått med nöd och näppe, men Daniel har t.ex. fått jobba medans han varit supersjuk i dunderförkylning, jag fick nån slags ångestattack där jag inte kunde få luft, vi var inte hemma i huset samtidigt under typ en tremånadersperiod och det har varit sjukt slitigt att inte ha en minut ledigt bara.

Men!
Vi tog oss igenom det banne mig!

Och även om det varit slitigt så är det ju inte som att jag inte känner för ett nytt projekt, bara ett som inte tar död på en.
Därför ringde jag en mäklare om det roligaste objektet idag.
Ok...
Håll i eeeeeeer....

ROSA KIOSKEN!
HAHAHAHA!
Nej, men det är lugnt!
Jag fick inte köpa det för kommunen.

Det är arrendetomt och de hade en massa bestämmelser om vad man fick göra med det.
- Vad tänkte du ha det till?
- Nja... jag tänkte väl bara slänga på lite färg och se om nån vill hyra av mig istället för att köpa.
- Ok, nej, det går inte kommunen med på.
- Nehe.. Får jag göra en bostad av det då och hyra ut?
- Nej.
- Neheeeee.... Vad får man göra med det då?
- Frisör verkar det som att det eventuellt skulle kunna gå med på, men helst ingen verksamhet alls.
- Ingen alls? Nehe. Ne... jag får väl strunta i det då.
 
Daniel blev nöjd iallafall.
Jag var on my own med att vilja köpa en gammal kiosk.

 

Kommentera här: