Ett par timmars snö

Så lämnade vi Norrland för västkusten och första dagen hemma kom det snö!!
Woop!

Jag och Sixten maxade förmiddagen med snöaktiviteter (det hade typ töat till eftermiddagen).
Sune tyckte inte om att få snö på skorna, så han  var sådär impad av snön.

Jag och Sixten rusade iallafall ut och åkte pulka, byggde snölykta, kastade snöboll, gjorde snöänglar och ÅKTE SKIDOR!
Första testen av mina skidor inför Halvvasan!

Daniels farsa rotade fram ett par skidor från 1800-talet i ladugården och sen susade jag och Sixten iväg.

   
 
Eller, ja... sus och sus...
Sixten gav upp och stod bakom mig på mina skidor och så fick jag träna mig i att staka mig fram iallafall.
Sen han jag med en liten sväng ensam där jag kunde susa iväg en bit.
Kul!
Skidor alltså.
Det kan vara min grej!
Jag känner ju hur kul det skulle vara om man kunde på riktigt.
Dumt bara att det inte kommer någon jäkla snö.

Kommentera här: