Dödssimmet på fredag

Annars har jag ju lånat hem en våtdräkt som hänger på en galge här och stirrar på mig.

 
På fredag smäller det.
Vansbro halvsim.
Jag har inte simmat en meter i öppet vatten.
Inte i nått annat vatten heller för den delen.

Det är ju bara 1500 meter, så jag tror inte att jag inte kommer palla själva distansen.
Det jag är rädd för är ju själva vattnet.
Så sjukt rädd för vatten.
Är det nått av halvklassikerloppen som jag eventuellt skulle kunna bryta så är det detta, på grund av panik.
 
Aja, men försöka ska jag iallafall.
Jag måste på nått sätt bara komma ihåg att andas och försöka tänka på att det orimligen kan finnas någon haj i Vansbro, alternativt att hajen rimligen borde käka andra som kommer våga simma längre ut först.
Då hinner ju jag hoppa upp ur vattnet, visst?

Aja, imorgon ska jag handla ullfett iallafall.
Inte nog med att jag ska kränga på mig en våtdräkt och se ut som en korv, jag ska smörja in mig i ullfett också.
Schnygg!
 

Kommentera här: